Богдан Андрушків, Юрій Вовк, Ольга Погайдак
Криза взаємовідносин у загальній теорії криз
Журнал європейської економіки, Том 10, Номер 2, Червень 2011, с. 121-131
JEL: B10 | Повний текст (PDF) |
Статтю присвячено актуальній проблемі виникнення криз, їх попередження та пом’якшення можливих негативних наслідків. Досліджено проблеми прогнозування суспільних протиріч та організації управління кризами взаємовідносин. Розглянуто можливі заходи для організованого протистояння кризовим явищам шляхом впровадження Економічної Конституції України як засобу регламентування економічної діяльності в державі. Ключові слова: Криза, теорія криз, антикризове управління, криза взаємовідносин, Економічна Конституція України. |
Вікторія Дергачова, Олександр Згуровський
Процеси економічної глобалізації в міжнародних зіставленнях
Журнал європейської економіки, Том 10, Номер 2, Червень 2011, с. 132-148
JEL: F01 | Повний текст (PDF) |
Проаналізовано процеси економічної глобалізації, парадигми сучасної глобалістики. Розглянуто дві найбільш відомі методики кількісного і якісного вимірювання глобалізації: Швейцарського Інституту дослідження бізнесу (KOF) та Міжнародної організації Carnegie Endowment for International Peace (CEIP), на основі яких запропоновано методику кількісного аналізу рівня глобалізації країн світу (МКАГ), сутність якої полягає у встановленні якісних взаємозв’язків між різними індикаторами соціального, економічного та політичного вимірів глобалізації та індикаторами глобального економічного розвитку, якісного та кількісного аналізу глобалізації з урахуванням впливу кризових явищ на ці процеси. Виділено три групи вихідних індикаторів, які визначають різницю між країнами в контексті глобалізації. Виконаний порівняльний аналіз рівня глобалізації різних країн світу. Ключові слова: Глобалізація, індекс глобалізації, індикатор, методика кількісного аналізу рівня глобалізації країн світу (МКАГ), економічний вимір глобалізації, соціальний вимір глобалізації, політичний вимір глобалізації, факторний аналіз. |
Антьє Кьоніг, Олександр Мартинов
Глобальна фінансова криза: психологічний вимір
Журнал європейської економіки, Том 10, Номер 2, Червень 2011, с. 149-170
JEL: G10 | Повний текст (PDF) |
Розглянуто індивідуальні психологічні реакції на глобальну фінансову кризу. На основі якісних (квалітивних) інтерв’ю автори досліджують реакції на кризу представників соціальної, економічної та політичної сфер, а також їх ставлення до кризи. Головним висновком авторів є те, що існують дві основні емоції, пов’язані зі світовою кризою, – це недовіра та занепокоєння. Однак цим емоціям у меншій мірі піддаються ті, хто працює не за наймом, представники творчих професій, а також керівні кадри, порівняно з найманими працівниками загалом. Ключові слова: Світова фінансова криза, занепокоєння, психологічна реакція, довіра. |
Галина Заячковська
Засоби маркетингових комунікацій у формуванні іміджу України на світовому туристичному ринку
Журнал європейської економіки, Том 10, Номер 2, Червень 2011, с. 171-177
JEL: M31, L83 | Повний текст (PDF) |
Досліджено імідж України на світовому туристичному ринку і визначено інструменти комунікаційної політики для його покращення. Ключові слова: Імідж, туристичний імідж України, маркетингові комунікації, реклама, туристичні виставки, PR-діяльність. |
Ірина Білецька
Діловий туризм у контексті розвитку міжнародного туризму
Журнал європейської економіки, Том 10, Номер 2, Червень 2011, с. 178-187
JEL: L83 | Повний текст (PDF) |
Досліджено сучасні тенденції розвитку міжнародного туризму та проаналізовано наслідки впливу світової економічної кризи на результати туристичної діяльності в розрізі окремих туристичних регіонів світу. Окрему увагу приділено особливостям розвитку ділового туризму як одного з найперспективніших напрямів у структурі міжнародного туризму. Ключові слова: Міжнародний туризм, діловий туризм, інтенсив-туризм, конгресно-виставковий туризм. |
Надія Стецюк
Сучасні тенденції в управлінні трудовими ресурсами підприємства
Журнал європейської економіки, Том 10, Номер 2, Червень 2011, с. 188-195
JEL: J24 | Повний текст (PDF) |
Зосереджено увагу на проблемах управління трудовими ресурсами, що є особливо актуальним в умовах конкурентного виробництва. Наведено приклад індивідуальних цілей працівників та пріоритетів управління персоналом на рівні підприємства. Ключові слова: Трудові ресурси, потенціал підприємства, мотивація, добір кадрів, персонал. |
Ольга Зигрій
Організаційні основи розвитку аграрного маркетингу з використанням міжнародного досвіду
Журнал європейської економіки, Том 10, Номер 2, Червень 2011, с. 196-202
JEL: Q13 | Повний текст (PDF) |
Подано на розгляд організаційну систему аграрного маркетингу, що відображає потенційні можливості підприємства та його вихід на світові ринки. Маркетингові дослідження пропонуються як процес систематичного здійснення збору аналізу інформації про внутрішній і зовнішній стани, необхідної для прийняття стратегічних і тактичних управлінських рішень, пов’язаних із вибором ринку, визначенням обсягу продаж, прогнозуванням і плануванням ринкової діяльності. Ключові слова: Міжнародний ринок, аграрний маркетинг, ринковий механізм, маркетингове дослідження, якість, конкурентоспроможність. |
Дімітріос Сереніс, Пауль Сереніс
Волатильність валютного курсу та галузевий експорт: емпіричні дані з дванадцятки країн ЄС (1973-2004)
Журнал європейської економіки, Том 10, Номер 2, Червень 2011, с. 203-212
JEL: F10, E00 | Повний текст (PDF) |
Проаналізовано потенційний вплив волатильності валютного курсу на галузевий експорт сільськогосподарської продукції 12 країн ЄС (Австрії, Данії, Фінляндії, Франції, Греції, Італії, Ірландії, Нідерландів, Іспанії, Швеції, Португалії та Великобританії) у період 1973–2004 рр. Після детального аналізу необхідних літературних джерел можна зробити висновок, що науковці часто досліджували гіпотезу, яка стверджує, що волатильність валютного курсу є великим джерелом ризику. Як результат, деякі вчені наголошують, що волатильність валютного курсу змусила окремих виробників змінити напрямок постачання своєї продукції із зовнішнього ринку на внутрішній, де присутній набагато менший ризик. Усе вищезазначене спричинило зниження загального рівня торгівлі. Огляд літератури визначив результати впливу волатильності валютного курсу на рівень торгівлі. Він також установив різного роду результати з урахуванням впливу нестабільного валютного курсу на рівень торгівлі загалом. Відповідно, очікувані взаємозв’язки між нестабільним валютним курсом та рівнем експортних поставок можуть бути негативними, позитивними чи сумнівними. Ми досліджуємо волатильність валютного курсу, використовуючи ступінь стандартного відхилення середнього значення логарифму реального валютного курсу як ступінь нестабільного валютного курсу і, згідно з концептуальними рамками недосконалої заміни, отримуємо скорочену форму експортної кількісної моделі, подібної до моделі Арізо. Загалом, результати відповідають дослідженням минулих років, які не змогли дати оцінку впливам на волатильність чи експортні поставки. Із чотирнадцяти країн, про які йдеться в дослідженні, лише для двох показник волатильності валютного курсу може бути значущим та достовірним. Ключові слова: Експорт, ЄС, волатильність валютного курсу. |
Роланд Айзен
Троє героїв дослідження ринку праці – Пітер А. Даймонд, Дейл Т. Мортенсен і Крістофер А. Піссарідес – отримали Нобелівську премію 2010 року з економіки
Журнал європейської економіки, Том 10, Номер 2, Червень 2011, с. 213-221
JEL: Y9 | Повний текст (PDF) |
Без резюме |