Іван Малий, Олександр Тищенко
Еволюція національного, регіонального та глобального в управлінні економікою
Журнал європейської економіки, Том 11, Номер 2, Червень 2012, с.145-160
JEL: A10 | Повний текст (PDF) |
Досліджено еволюцію дихотомії процесу регіоналізації економіки, її похідний характер від національної економіки та розмежування функцій управління на регіональному, національному та глобальному рівнях. Висунуто новий підхід до розгляду інституційних змін у взаємодії регіонального, національного та глобального в контексті їх нової функціональної ролі в розвитку економіки.
Ключові слова: |
Олег Соскін
Економічна політика щодо малого і середнього бізнесу в рамках моделі народного капіталізму
Журнал європейської економіки, Том 11, Номер 2, Червень 2012, с.161-189
JEL: H0, D0 | Повний текст (PDF) |
Показано високу ефективність моделі народного капіталізму, успішно впроваджену в низці розвинутих європейських країн. На прикладі Австрії розкрито роль державного регулювання в досягненні економічної свободи. Досліджено пріоритетні завдання економічної політики Австрії щодо підтримки малого та середнього бізнесу. Ключові слова: Економічна політика держави, модель народного капіталізму, австрійська економічна модель, національне господарство, підприємницький сектор, малі та середні підприємства. |
Елізавет Антоніаду
Експорт оливкової олії з Греції та роль маркетингу
Журнал європейської економіки, Том 11, Номер 2, Червень 2012, с. 177-189
JEL: F18, L1 | Повний текст (PDF) |
Експорт є настільки важливим, що визначає стан економіки Греції в певний період і, можливо, становить єдину галузь, яка, завдяки торгівлі товарами, забезпечує її відродження. Зокрема, головний грецький продукт – оливкова олія, її реклама разом з відповідним маркетингом може забезпечити досягнення країною поставлених завдань. Пошук нових ринків повинен базуватись на географічних, демографічних, культурних та етнічних критеріях. Рецептом успіху часто вважають екстраверсійну діяльність. Але агресивне входження на зарубіжні ринки за наявності там попиту може стати першим кроком до дії. Зрештою, кон’юнктуру ринків потрібно підтримувати. Оливкову олію потрібно представляти як особливий продукт, яким Греція може вирізнятися з-поміж інших країн. Олію поставляють у численні країни світу, і, все ж, немає певної стратегії просування її на ринки. Ключові слова Маркетинг, експорт, канали збуту, конкуренція, фірмова марка (назва товару). |
Го Шухун
Еволюція розвитку вільних економічних зон у Китаї
Журнал європейської економіки, Том 11, Номер 2, Червень 2012, с.190-198
JEL: F0 | Повний текст (PDF) |
Одним із чинників успішного розвитку економіки Китаю є створення і постійна модернізація вільних економічних зон. У сучасній китайській практиці виділяють такі зони державного рівня: особливі економічні зони, зони техніко-економічного розвитку, зони розвитку нових та високих технологій, безмитні зони, зони прикордонної економічної співпраці, експортно-виробничі зони. Ключові слова Вільні економічні зони, економіка Китаю, етапи розвитку вільних економічних зон. |
Софія Пазізіна
Імпортозаміщення як чинник зрушень структури виробництва і зовнішньої торгівлі України
Журнал європейської економіки, Том 11, Номер 2, Червень 2012, с.199-214
JEL: F10 | Повний текст (PDF) |
Виявлено дисбаланси структури національного виробництва і зовнішньої торгівлі. Імпортозамінне виробництво розглянуто як один із чинників структурних зрушень національної економіки. Визначено напрями імпортозамінного виробництва за секторами економіки. Обґрунтовано доцільність імпортозаміщення в харчовій, легкій, хімічній, паперово-целюлозній промисловості та сільському господарстві. Запропоновано механізми щодо стимулювання імпортозамінного виробництва. Ключові слова: Імпортозаміщення, структурні дисбаланси, виробництво, зовнішня торгівля, сектора промисловості. |
Ольга Іляш
Стратегічні орієнтири державної політики України в напрямі підвищення якості соціальних послуг
Журнал європейської економіки, Том 11, Номер 2, Червень 2012, с.215-227
JEL: I18 | Повний текст (PDF) |
Визначено передумови та необхідність підвищення якості соціальних послуг населенню. Обгрунтовано існування невисокого рівня якості соціальних послуг, які здійснюють переважно у формі нормативно-правового забезпечення. Запропоновано стратегічні орієнтири державної політики в напрямі підвищення якості соціальних послуг та організаційно-економічні засоби створення цілісної системи соціальних послуг в Україні. Ключові слова: Якість соціальних послуг, соціальні стандарти, соціальна допомога, соціальні видатки, інфраструктура ринку соціальних послуг, соціальні служби |
Оксана Цмоць
Оцінка ефективності використання системи раннього попередження для управління машинобудівним підприємством
Журнал європейської економіки, Том 11, Номер 2, Червень 2012, с.228-242
JEL: D20 | Повний текст (PDF) |
Проаналізовано та вдосконалено методи оцінювання економічної ефективності систем раннього попередження за вектором критеріїв і за відношенням фактичного стану підприємства до прогнозованого для малих машинобудівних підприємств. Ключові слова: Ефективність, системи раннього попередження, машинобудівне підприємство, метод оцінювання. |
Світлана Галещук
Єврооблігації: дослідження сутності боргового інструменту, відображення у фінансовій звітності емітента та облік курсових різниць
Журнал європейської економіки, Том 11, Номер 2, Червень 2012, с.243-253
JEL: G0 | Повний текст (PDF) |
Розглянуто особливості визначення та функціонального навантаження поняття єврооблігацій та роль цього боргового інструменту в розвитку фінансового та реального сектору економіки. Досліджено питання, пов’язані з веденням бухгалтерського обліку єврооблігацій та формуванням інформації про такі зобов’язання у фінансовій звітності підприємств-емітентів цінних паперів. Надано пропозиції щодо вдосконалення аналітичного обліку і регулювання операцій з випуску та обслуговування єврооблігацій. Ключові слова: Ринок капіталів, цінні папери, єврооблігації, бухгалтерський обік, курсові різниці. |